Українська народна гра “Фарби”
Характеристика гри: для дітей молодшого шкільного віку, колективна, з
готовими правилами, малорухлива.
Мета: сприяти розвитку уваги, пам’яті, швидкісно-силових якостей.
Завдання гравцям: вибрати господиню, яка веде гру (можна за допомогою
лічилки).
Завдання господині: визначити Доброго Духа з Країни Добра і Злого Духа з
Країни Зла; призначити кожному учаснику гри певний колір фарби так, щоб
вони не повторювалися; провести діалог з Духами (дивись додаток).
Завдання Духам: розібрати всі фарби.
Завдання Фарбам: якщо на них є попит, вони відходять у команду Злого чи
Доброго Духів; коли Фарб не стане, члени команд стають навпроти, беруться
за руки й намагаються перетягнути один одного до своєї команди.
Правила гри: перед перетягуванням порахувати кількість гравців у кожній
команді; якщо в одній команді більше гравців, то Дух сам перетягує тих, хто
складає кількість додаткових гравців.
Умови гри: якщо той, кого перетягували, переступив умовну лінію, то він
переходить в іншу команду; гурт, який перетягнув більше гравців, стає
переможцем.
Додаток
Добрий Дух (Злий Дух): Дзелень, дзелень!
Господиня: Хто там?
Добрий Дух (Злий Дух): Добрий Дух!
Господиня: Чого хочеш?
Добрий Дух (Злий Дух): Фарби!
Господиня: Якої?
Добрий Дух (Злий Дух): Жовтої! Називає будь-яку, якої ще не називали
Якщо названої фарби немає, то промовляються такі слова
Господиня: Немає у нас жовтої фарби, пішла на жовту доріжку та й зламала
собі ніжку.
Література: Цьось А.В. Українські народні ігри та розваги. – Луцьк:
Надстир’я, 1994. – С.41-42.
Українська народна гра “Панас”
Характеристика гри: для дітей молодшого шкільного віку, колективна, з
готовими правилами, рухлива.
Мета: сприяти розвитку уваги, пам’яті, спритності, швидкості реакції,
уміння орієнтуватися у просторі.
Реквізит: хустинка для зав’язування очей, крейда (якщо треба накреслити
коло).
Завдання організатору гри: визначити одного гравця, який буде виконувати
роль Панаса (за бажанням дитини або за допомогою лічилки).
Завдання гравцям: разом промовляти такі рядки:
Панас, Панас!
Не лови нас!
На тобі мішечок груш,
Та мене не воруш!
Втекти від Панаса, щоб не бути спійманим.
Завдання Панасу: із зав’язаними очима впіймати когось із дітей.
Правила гри: не вибігати за межі визначеного майданчика.
Умови гри: спійманий учасник гри стає Панасом і гра продовжується далі;
Панасом також стає той, хто порушив правила гри.
Література: Цьось А.В. Українські народні ігри та розваги. – Луцьк:
Надстир’я, 1994. – С. 65.
Українська народна гра “Кіт і миша”
Характеристика гри: для дітей молодшого шкільного віку, колективна,
некомандна, з готовими правилами, рухлива.
Мета: сприяти розвитку уваги, пам’яті, спритності, швидкості реакції,
уміння орієнтуватися у просторі.
Завдання організатору гри: визначити двох гравців (за бажанням дітей або за
допомогою лічилки), які б виконували ролі Кота і Миші; пояснити зміст,
правила та умови гри.
Завдання гравцям: стати в коло так, щоб чергувалися хлопчик і дівчинка;
міцно взятися за руки і йти неквапливо по колу, промовляючи слова (див.
додаток); дружно піднімати руки вгору, щоб Миша втекла, і опускати, щоб
затримати Кота.
Завдання Коту: бути уважним, спритним, орієнтуватися у просторі і якомога
швидше зловити Мишу.
Завдання Миші: бути спритною і втекти від Кота.
Правила гри: за межі визначеного місця не вибігати.
Умови гри: хто не втримав Кота, той виходить на середину кола й гра
продовжується.
Додаток
А до нори, мишка, до нори!
А до золотої комори!
Мишка – у нірку,
А котик – за ніжку!
Ходи, ходи!
А що ж то за мишка –
Не втече.
А що ж то за котик –
Не дожене.
Мишка – у нірку,
А котик – за ніжку:
Ходи сюди, ходи сюди!
Література: Горохова скриня: Українські народні ігри: Для дошкільного та
молодшого шкільного віку / Упоряд. В.І.Пепа. – К.: Веселка, 1993. – С. 17.
Гра “Вода, земля, повітря”
Характеристика гри: для дітей молодшого шкільного віку, рухлива гра з
готовими правилами, некомандна.
Мета: сприяти розвитку уваги, спостережливості, швидкості реакції,
спритності, фізичних якостей.
Підготовка до гри: накреслити три кола діаметром 1,5-2 метри, які
символізують небо, землю, воду; накреслити лінію завдовжки 4-5метрів, на
краях якої стоятиме по одному гравцю.
Завдання організатору гри: вибрати двох ведучих, які стають на краях
накресленої лінії, через яку бігтимуть інші гравці; називати істот – риб,
птахів чи тварин, які живуть на суші.
Завдання гравцям: розміститися за лінією; за командою організатора гри,
який назве птаха, звіра чи рибу, бігти в те коло, де живе істота (окунь – вода,
лисиця – земля, сокіл – небо), присісти.
Завдання ведучим: намагатися когось із гравців заквачити, коли ті
перебігають лінію.
Правила гри: ведучі не повинні сходити з лінії.
Умови гри: той, кого заквачили, вибуває з гри або стає ведучим; якщо
ведучий двічі називає птаха, то всі можуть встати і знову присісти у колі-
небі.
Комментариев нет:
Отправить комментарий