Фізкультхвилинки

Руки здіймем догори –
Ось веселки кольори.                              
(Учні піднімають руки вгору)
Ось червоний – руки в боки –
Маки гнуться в степ широкий.
(Руки на поясі, наклони в сторони)
На оранжевий дивіться
І до сонця посміхніться.
(Діти посміхаються сусідові по парті)
Жовтий – ось вони – курчатка
Дині вже клюють грядках.
(Учні імітують рухи).
А зелений – тополя
Гнуть аж до землі гілля.                      
(Наклони вперед)
Голубий, як неба вись!
Полетіли, піднялись!
(Учні імітують помахи крил)
Синій – море хвилювалось,
Зашуміло, загойдалось.
(Імітація морських хвиль)
У фіалки оченята
Фіолетові, малята.

                 
   ОСНОВНІ ТА ПОХІДНІ КОЛЬОРИ
Синій, жовтий і червоний
Дружно сплеснули в долоні.
(Учні плескають в долоні)
Небо з сонцем покружляли
І дубочком в лісі стали.
(Діти кружляють)
Маки з проліском злились -
І фіалочки сплелись
У вінок у дружнім колі,
В кольоровім видноколі.
(Діти тиснуть руки одне одному, імітують одягання віночків )
Помідор лимон жував –
Апельсином раптом став
(Учні жують і кривляться)
По тарілці покотився
І на сік нам всім згодився.
(Учні , розставивши руки кружляють, малюють у повітрі велике коло)


                            ЯКІ БУВАЮТЬ ФАРБИ
У художника в оселі
Віднайшлися акварелі.
Раз мазок – блищить роса.
(Діти махають долоньками, ніби збирають краплі)
Два – безмежні небеса.
(Піднімають руки вгору, тягнуться на носочках)
Три – веселка над Дніпром.
(Показують дугу)
А чотири – мудрий гном.
(Морщать лоба, хитають головою)

У художника в оселі
На столі лежать пастелі.
Раз мазок – туман в долині.
(Руки перед собою, шукають щось, ніби в тумані )
Два – озера темно – сині.
(Діти ніби пірнають)
Три – розмитий небокрай.
(Прикладають руку до лоба, вдивляються у далечінь )
А чотири – сонний гай.
(Потягаються, позіхають)
                                                                         
Ось із фарбами полиця
І гуаші там знайшлися.
Раз мазок – з грозою дощ.
(Імітують блискавку)
Два – кипить матусі борщ.
(Імітують кипіння)
Три – буяння пишних трав.
(Змахи руками)
А чотири – тихий став.
(Діти показують коло )

Акварель, пастель, гуаші –
Нас чекають фарби наші.



            ВИДИ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА

Повернулись – ось скульптура.
(Діти повертаються вліво, імітують застиглу скульптуру)
Справа дім – архітектура.
(Повороти вправо, показують дах будинку)
Графіка в портфелі,
На стіні в оселі.
(Заглядають у портфель, на стіну, хитають головою)
Фарби в руки узяли
І  писати почали.
(Імітують письмо у повітрі)
Не слова на стінах,
Малюнки й картини.
Раз, два, три, чотири, п’ять –
Починаємо писать.                      


             ЖАНРИ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА

Натюрморт, портрет, пейзаж –
Починаєм відлік наш.

Яблучко, тарілка, торт –
На картині – натюрморт.
(Діти показують названі предмети у повітрі)

Озеро, дуби, шалаш  -
Ми малюємо пейзаж.
(Діти показують названі предмети у повітрі)

Ось Франко – такий сюжет
Називається портрет.

Натюрморт, портрет, пейзаж.          
Ми урок продовжим наш.


                                          СВІТЛО І ТІНЬ

Нахилися – дінь – ділінь –
На підлозі твоя тінь.
(Діти нахиляються)
Посміхнись привітно –
І засяє світло.
(Діти посміхаються)                         
Світло тінь від нас ховає
(Діти ніби ховають щось)
На малюнках притіняє
М’ячик, яблучка бочок,
(Діти показують предмети у повітрі)
В натюрмортах пиріжок
(Діти смачно жують)
Грушу, сливу, вазу –
(Діти показують предмети у повітрі)
Тай усе відразу.
Сонце вийшло – дінь – ділінь .
(Учні роззираються, імітують сонечко)
Де ж твоя поділась тінь?
(Здивовано піднімають плечі)


                            РИТМ, РИТМІЧНА СІТКА

Раз квадрат – два квадрат.
Ось квадратів цілий ряд.
(Учні показують фігури у повітрі )
Виноград та виноград –
Виноградів спіє ряд.
(Учні імітують збір винограду)
Лист, листочок, листопад –
Заяснів листочків ряд.
(Учні ловлять у повітрі листочки)     
Малювати треба вміти
Вам ритмічну сітку діти.
Раз квадрат, два квадрат
Знов квадратів цілий ряд.
(Учні показують фігури у повітрі )

                           
                                    ПЛЯМОГРАФІЯ

Хитра пляма впала прямо
(Учні показують як падає пляма)
Зіпсувала урок, забруднила листок.
(Діти беруться за головою руками, скрушно хитають)
Хто уважно вміє глянуть,
Той помітить в хитрій плямі
(Діти роззираються навколо)
Зайчика й лисичку
І смачну суничку,
Беркута й ворону
І мальву червону.
(Діти показують уявні рослини та тварин )


                              ВИШИВАНКА

Вишиваєм фартушок
(Діти ніби вишивають)
Ось на ньому п’ять пташок,
(Діти «летять»)
Три тополі гнуться в полі,
(Наклони вперед)                              
Яблучок смачних доволі.
(Діти гладять животики)
Вишиваєм зайця й білку
(Імітація рухів тварин)
І зелену дуба гілку.
(Хитають руками)
Голки в руки узяли
І роботу почали.

                                        ВИТИНАНКА

Витинанка, витинанка –
Пташку виріжем на ґанку .
(Імітація пташиного польоту)
Маки, мальви та бузок
І мереживо з гілок,                                      
(Діти хитають руками, гойдаються)
Із весняних квітів,
Щоб раділи діти.
(Учні посміхаються)
Плескали, кружляли,
(Рухи повторюються)
За парти сідали.        

                           ГЛИБИНА ПРОСТОРУ

Дуб кремезний – дідуган ,
(Імітація)
Це передній, перший план.
Далі поле, жита лан,
 (Імітація)
Це вже буде другий план.

А ще далі у серпанку
Луки радісні світанком.
(Діти посміхаються)
Це уже не дуб, не лан.
Це – середній третій план.

А на обрію синіє
Смуга лісу, даленіє.
(Діти прикладають руку до лоба, гойдаються вправо - вліво)
Це не луки, дуб чи лан.
Це четвертий, дальній план.



Комментариев нет:

Отправить комментарий